איך בוחרים לוגו לעסק?

איך לבחור לוגו לעסק
תוכן עניינים

בעולם העסקים התחרותי והדינמי הלוגו הוא הביטוי החזותי למותג של החברה. לוגו מעוצב לא רק מבדל את העסק מהמתחרים אלא גם מהדהד את החזון של החברה ואת ערכיה לקהל היעד. לוגו איכותי הוא שילוב יצירתי ומקורי של אומנות ושל אסטרטגיה; הוא משאיר רושם עצום על כל מי שרואה אותו ומטביע חותם לתמיד. מנהלים חברה ורוצים למנף אותה? זה הזמן לבחון את הלוגו הישן ולהחליף אותו בלוגו חדש, חזק ומנצח. איך בוחרים לוגו לעסק? הינה כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

להבין את המותג

לפני שתתעמקו בהיבטים החזותיים שצריכים להיטמע בלוגו החדש שלכם, חשוב שתבינו את המותג. אילו ערכים הוא מייצג? מה החזון שלו? מה היעדים שלו, ומי קהל היעד? לפני שתבחרו לוגו לעסק, עליכם לענות על השאלות האלה. למה? משום שהלוגו צריך להכיל את התשובות לכל השאלות האלה. זכרו שלוגו הוא הרבה יותר מסמל החברה; הוא מייצג את המהות שלה ומבטא אותה בדרך ייחודית.

 

להתכונן לתהליך העיצוב

לאחר שהבנתם את המותג והגדרתם אותו, עליכם להיערך לתהליך עיצוב לוגו לעסק ולהחליט על האלמנטים החזותיים שייצגו נאמנה את הלוגו שלכם. חשבו על פלטת הצבעים, על הטיפוגרפיה ועל הסמל שיופיע בלוגו. זכרו שצבעים יכולים לעורר רגשות עזים, ולכן כדאי לבחור בצבעים ובגוונים שמבטאים את הלך הרוח של החברה ואת הרגשות שאתם רוצים לעורר בקהל היעד. גם לגופנים יש תפקיד חשוב בהעברת המסר הרצוי, ולכן מומלץ לבחור בגופנים שמשלימים את פלטת הצבעים ומדגישים אותה. הגופן הוא הקול שבוקע מתוך האלמנטים החזותיים בלוגו ועליכם לעצב את הקול הנכון בשבילכם. ולבסוף יש לעצב את הסמל של המותג ולוודא שהוא מקורי, יצירתי, לוכד את המהות של החברה ומבטא אותה בדרך הטובה ביותר באמצעות פלטת צבעים מרשימה וגופנים מתאימים.

 

להציג את הלוגו לקהל היעד

בסיום סבב העיצוב הראשוני יש לוודא שאפשר להציג את הלוגו לקהל היעד בכל פלטפורמה החל בתהליך שיווק דיגיטלי במרחבי הרשת, דרך הפלטפורמות החברתיות השונות ודואר אלקטרוני וכלה בדפוס על גבי עלוני שיווק, כרטיסי ביקור, ניירות מכתבים ושלטי חוצות. הלוגו צריך להיראות היטב בכל גודל ובכל פלטפורמה בלי לאבד מאיכותו ובלי להפחית מהרושם שלו. אם הלוגו נראה היטב בכל גודל ובכל פלטפורמה – דיגיטלית או מודפסת – אתם יכולים לצאת מנקודת הנחה שהוא מוכן ולהציג אותו לקהל היעד בדרכים שיווקיות שונות.

 

לערוך בדיקות ולקבל משוב

בתהליך בחירת הלוגו אתם יכולים לקבל משוב חיובי אך לעיתים גם משוב שלילי. חשוב לבדוק מה בעלי עניין שונים לרבות עובדים, ספקים, אנשי מקצוע וגם לקוחות חושבים על הלוגו, ואם המשוב השלילי גובר על המשוב החיובי, כדאי לערוך שינויים בעיצוב ולבחון את תגובת הקהל. המשוב ייתן לכם תובנות חשובות ויעזור לכם לשפר את הנראות ואת היעילות של הלוגו. זכרו שהשקעה בלוגו היא השקעה בעתיד של המותג; אז הקדישו לו זמן והשקיעו בו מאמצים עד שתקבלו את התוצר המדויק לכם, למותג שלכם ולקהל היעד.

 

לעבוד עם לוגו מנצח

בחירת לוגו לחברה היא תהליך מורכב וארוך המחייב חשיבה, תכנון, השקעה ועבודה יצירתית המשלבת אסטרטגיות שיווקיות. הלוגו שלכם צריך לבטא נאמנה את ערכי החברה ואת החזון שלה ולבנות לה מוניטין בקרב קהלי היעד השונים. רוצים לעבוד עם לוגו מנצח? הבינו שלוגו הוא הרבה יותר מסמל; הוא הביטוי החזותי של החברה והאמצעי המוביל שיעזור לה להקדם ולהצליח. אז קחו את הזמן כדי לעצב את הלוגו המושלם ואל תסתפקו בפחות מהטוב ביותר.

חיפוש
לקריאה נוספת
רוצים לוגו מקצועי וייחודי? השאירו פרטים ומעצב גרפי מקצועי יחזור אליכם בהקדם!
לא חבל שתצאו בלי לוגו לעסק?
השאירו פרטים ומעצב גרפי מקצועי יחזור אליכם!