למה צריך להשקיע בלוגו לעסק?

למה צריך להשקיע בלוגו לעסק
תוכן עניינים

ברגע שאנחנו נתקלים במוצר, חברה או עסק חדש – הדבר הראשון שאנו שמים אליו לב בתת-המודע הוא הלוגו של העסק. מדוע לוגו טוב כל כך חשוב? איפה נשתמש בו? וכיצד מעצבים לוגו מנצח? כל המידע בכתבה.

 

מה זה לוגו?

לוגו הוא הסמל הוויזואלי שמייצג עסק, מוצר או שירות. זהו הדבר הראשון שאנחנו שמים אליו לב וממנו נגזרת התפיסה והחוויה שלנו כצרכנים. לוגו טוב צריך להיות מינימליסטי, ייחודי, קל לזיהוי ולייצג בצורה נכונה את העסק. הוא מסמל את הערכים, התרבות והמוניטין של החברה ולכן חשוב לתכנן אותו בקפידה. לוגו מוצלח יוצר זיכרון ויזואלי חזק אצל הצרכן ועל כן מהווה חלק משמעותי בבניית המותג.

 

איפה נשתמש בלוגו?

אתר האינטרנט הוא חלון ראווה של העסק. לכן, מיקום הלוגו בראש אתר האינטרנט הוא הכרחי. באתרי אינטרנט מציבים אותו בחלק העליון כך שהוא יופיע בפריים הראשון של האתר. במידה ואין לכם את אינטרנט, בחלק מהמקרים חברת בניית אתרים מציעה את השירות של עיצוב לוגו כחלק מהחבילה של בניית האתר או בתוספת של עלות סמלית.

רשתות חברתיות כמו פייסבוק, לינקדאין, אינסטגרם וטוויטר הן כלי שיווקי מרכזי ללא קשר לתחום העסק. מיקום הלוגו בפרופיל של העסק ברשתות החברתיות עוזר להגברת החשיפה והזיהוי של המותג.

כרטיס הביקור נחשב עדיין לאמצעי זיהוי וחשיפה יעיל עבור עסקים קטנים, בינוניים ואף גדולים. גם במקרה זה הלוגו יתפוס מקום מרכזי בכרטיס הביקור של העסק.

חשוב שהלוגו יהיה עקבי במיקומו ובמראהו החזותי בכל הערוצים השונים של העסק. התמדה וקוהרנטיות בחשיפת הלוגו יוצרות זיכרון ויזואלי חזק יותר אצל הצרכן. יש לוודא גם שהגרפיקה של הלוגו תתאים לצפייה על מסכים וסלולר.

 

עיצוב לוגו מנצח

איך מעצבים לוגו מוצלח שיעזור לכם להצליח? להלן כמה עקרונות מנחים:

 

שמרו על פשטות

לוגו יעיל הוא לוגו פשוט, קליט וזכור. הימנעו מעיצובים מסורבלים. השתדלו שהלוגו יהיה כה מינימליסטי עד כי יהיה ניתן להפשיט אותו לסמל איקוני אחד.

 

לוגו עם משמעות

לוגו טוב אינו יכול להיות רק יפה אלא חייב לכלול גם מרכיבים סמליים רלוונטיים של העסק. שלבו צורות, צבעים וסמלים המשדרים את הערכים, התרבות והמוצרים/שירותים הייחודיים של החברה. לדוגמה, אם אתם חברת תוכנה חדשנית, כדאי להשתמש בצורות גאומטריות מודרניות וצבעים חדשניים.

 

השראה של האלמנטים המופיעים בלוגו

לפני שמתחילים ליצור לוגו, חשבו על מקורות השראה שיכולים להשפיע על העיצוב של הלוגו של העסק. למשל, עסק שעוסק בטבע יכול להיעזר בצורות ודימויים מהעולם הטבעי.

 

בצעו מחקר שוק

לפני שמתחילים לעצב, עשו מחקר קצר של המתחרים ומיתוגים דומים בתחום העסק שלכם. זה יעזור לכם ליצור לוגו ייחודי לעסק שלכם. כדאי גם לחשוב על הקהל שאתם רוצים למשוך ולהתאים את הצבעים והסגנון לדרישותיו ולחוויה המותגית שאתם רוצים להעניק.

 

צרו מספר סקיצות

בשלב הראשוני כדאי לא להתמקד ברעיון אחד, אלא ליצור כמה רעיונות ראשוניים שונים. שילוב הצבעים, הסגנונות והצורות ייתן להשראה להתפתח ויאפשר לכם לגלות רעיונות יצירתיים וייחודיים שלא חשבתם עליהם קודם. אתם יכולים לקבל משוב ראשוני מאנשים קרובים ולשכלל את הרעיונות בהתאם לפידבק שתקבלו.

 

לסיכום,

לוגו מנצח הוא תוצאה של תכנון וחשיבה יסודית. שילוב של פשטות, משמעות, השראה, עדכניות, ומחקר מקדים, כל אלו יעזרו לכם ליצור ייצוג ויזואלי ייחודי וממוקד שישרת את העסק שלכם היטב בטווח הארוך. רוצים לעצב לוגו בחינם? לחצו כאן >>

חיפוש
לקריאה נוספת
רוצים לוגו מקצועי וייחודי? השאירו פרטים ומעצב גרפי מקצועי יחזור אליכם בהקדם!
לא חבל שתצאו בלי לוגו לעסק?
השאירו פרטים ומעצב גרפי מקצועי יחזור אליכם!